آزمون پذیرش بین المللی پزشکی (IMAT) که یک آزمون اجباری برای هر دانش آموزی است که می خواهد در ایتالیا تحصیل پزشکی کند. این به زبان انگلیسی است و در ماه سپتامبر برگزار می شود. IMAT از 60 سوال تشکیل شده است و زمان آزمون 100 دقیقه است. نتایج درخواست دانشجویان پس از امتیاز به دست آمده از IMAT منتشر می شود.

این آزمون شامل سوالاتی از استدلال منطقی، فرهنگ عمومی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی است. هزینه آزمون تقریباً 130 یورو است.


آیا مدرک پزشکی ایتالیا به رسمیت شناخته می شود؟
دیپلمی که از یک دانشگاه ایتالیایی دریافت می کنید در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود، اما اکثر کشورهای غیر اروپایی نیز دیپلم دانشکده های پزشکی ایتالیا را به رسمیت می شناسند. با این حال، هر کشوری قوانین و الزامات خود را برای به رسمیت شناختن مدارک پزشکی دارد. تمامی مدارس دولتی ارائه دهنده آموزش زبان انگلیسی در ایتالیا در بین 1000 مدرسه برتر در رتبه بندی جهانی قرار دارند. به همین دلیل است که اکثر کشورها مدرک پزشکی شما را از دانشگاه های ایتالیا نیز می پذیرند و همچنین با توجه به اینکه اکثر این دانشگاه ها با قدمت بیش از 600 سال و در سطح جهانی شناخته شده اند، به احتمال زیاد مدرک شما در کشوری که بعد از فارغ التحصیلی می روید به رسمیت شناخته می شود.

 

موضوعات IMAT چیست؟
توزیع سرفصل ها و سوالات در آزمون IMAT که توسط وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا (MIUR) برگزار می شود به شرح زیر است.

استدلال منطقی (10 سوال)
فرهنگ عمومی (12 سوال)
شیمی (12 سوال)
زیست شناسی (18 سوال)
ریاضی و فیزیک (8 سوال)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *