Nantong چین

Nantong چین


نانتونگ شهری در سطح استان در جنوب شرقی استان جیانگ سو چین است. واقع در ساحل شمالی رودخانه یانگ تسه، در نزدیکی دهانه رودخانه. نانتونگ یک بندر رودخانه ای حیاتی است که از شمال به یانچنگ، از غرب با تایژو، از سمت جنوب با سوژو، ووکسی و شانگهای و از شرق با دریای چین شرقی همسایه است. جمعیت آن بر اساس سرشماری سال 2020، 7,726,635 نفر بود که 3,766,534 نفر از آنها در منطقه ساخته شده متشکل از سه منطقه شهری زندگی می کردند.
در 26 سپتامبر 2004، اولین مجمع جهانی توسعه شهری در نانتونگ برگزار شد. در سال 2005، نانتونگ دارای رشد تولید ناخالص داخلی 15.4 درصدی بود، بالاترین نرخ رشد در استان جیانگ سو، و در سال 2016 تولید ناخالص داخلی نانتونگ در مجموع حدود 675 میلیارد یوان بود که رتبه 21 را در کل کشور به خود اختصاص داد.
اگرچه شهر از رکود اقتصادی دهه 1930 و همچنین اشغال ژاپن در دهه های 1930 و 40 ضربه خورد، اما نانتوننگ مرکز مهمی برای صنعت نساجی باقی مانده است. به دلیل بندر آب های عمیق و اتصال به کانال های ناوبری داخلی، این شهر یکی از 14 شهر بندری بود که در اصلاحات اقتصادی اخیر چین به روی سرمایه گذاری خارجی باز شد.
از آنجایی که سواحل دریای چین شرقی به طور مداوم به سمت شرق در حال گسترش است، زیرا رودخانه یانگ تسه به دلتای خود لجن می افزاید، فاصله بین نانتونگ و ساحل دریا از زمانی که در زمان های قدیم بوده بیشتر می شود.
نانتانگ دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب (Köppen Cfa) با چهار فصل مجزا است. زمستان‌ها سرد و مرطوب است و بادهای سرد شمال غربی ناشی از اوج سیبری می‌تواند باعث شود دما در شب به زیر صفر برسد، اگرچه بارش برف نسبتاً غیر معمول است. تابستان‌ها گرم و مرطوب است و باران‌ها یا رعد و برق‌های عجیب و غریب اغلب رخ می‌دهند. میانگین دمای روزانه ماهانه از 3.1 درجه سانتیگراد (37.6 درجه فارنهایت) در ژانویه تا 27.2 درجه سانتیگراد (81.0 درجه فارنهایت) در جولای است و میانگین سالانه 15.33 درجه سانتیگراد (59.6 درجه فارنهایت) است. با بارندگی آلو در ژوئن و اوایل ژوئیه بارانی ترین بخش سال می آید.
شهر نانتونگ در سطح استان دارای هشت بخش در سطح شهرستان است که شامل سه منطقه، سه شهر در سطح شهرستان و یک شهرستان می‌شود.
اینها بیشتر به 146 بخش در سطح شهر تقسیم می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *